Prints Charming

Handelsbetingelser

Vores handelsbetingelser gælder for alle ordrer lagt hos Prints Charming. Betingelserne gælder, såfremt der ikke er lavet en anden skriftlig aftale med Prints Charming.

Betaling Alle priser er inklusiv moms, men uden leveringsomkostninger.

Hos Prints Charming kan du betale med:

Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MobilePay og Apple Pay.

Der anvendes en SSL-krypteret forbindelse til betalingstransaktionen.

Beløbet hæves først, når varerne sendes fra Prints Charming. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  • vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  • indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Levering

Levering af varer fra Prints Charming anses for sket, når du som forbruger har fået varen udleveret. Risikoen og ansvaret for varer købt hos Prints Charming overgår først til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Leveringstid og fragtprisen afhænger af forsendelsesmetoden og ordrestørrelsen og vil altid fremgå, når du vælger fragtmetode under bestillingen.

Se aktuelle fragtsatser og leveringstid her.

Fortrydelsesret

Prints Charming er forpligtet ved at yde en fortrydelsesfrist på 14 dage men yder som god kundeservice samlet 30 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen gælder derfor 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Ved returnering bedes du altid udfylde standardfortrydelsesformularen her.

Fortrydelse af en del af købet Hvis du har købt flere varer hos os på samme ordre, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Har du opnået en mængderabat og herefter fortrudt en del af købet, skal du være opmærksom på, at du ikke har krav på værdien af mængderabatten, hvis du ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabat.

Returnering

Hvis du ønsker at returnere, skal du kontakte os på enten kundeservice@printscharming.dk eller via denne returformular. Først når du har fået endelig bekræftelse fra os, kan du sende varen retur.

Du har 30 dage til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal afholde omkostningerne for at returnere pakken, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, eller pakken ikke når frem.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx. meget store eller tunge produkter. Returneringsudgifterne af disse varer, vil som hovedregel blive noget dyrere end forsendelsen af en standard pakke, dog forventes fragtgebyret maks. at koste 500 kr.

Du kan købe en returlabel til 39 kr. via printscharming.dk/returlabel Hvis du ikke ønsker at købe en returlabel hos os, skal varen sendes ”Med omdeling” til:

C.F. Richs Vej 83, 3. tv.
C/O Prints Charming
2000 Frederiksberg

Varens stand, når du sender den retur

Hvis du ønsker at modtage fuld refundering, skal alle varer returneres i samme tilstand som du modtog dem. Hvis varerne har mistet værdi, fordi du har brugt dem på en anden måde, der ikke var nødvendig for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsprisen tilbage, afhængigt af varernes handelsværdi. I nogle tilfælde kan dette betyde, at du slet ikke får nogen tilbagebetaling.

Tilbagebetaling af købsbeløbet Vi refunderer betalingen senest 7 dage efter vi har modtaget din returpakke. Bemærk, vi refunder ikke fragtomkostninger du eventuelt har betalt, på den oprindelige ordre. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Reklamationsret

Når der handles hos os, har du i forhold til købeloven, reklamationsret i 24 måneder.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du kontakte printscharming@kundeservice.dk, så det videre forløb kan aftales. Skal varen sendes retur, skal det altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og ved brug af vores returlabel. Det er en god idé at få en kvittering for afsendelse.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, ordrenummer, navn, telefonnummer, via vores standardfortrydelsesformular.

Priser, tilbud og rabatkoder

Priser, tilbud og rabatkoder Vores kampagner gælder kun i begrænsede perioder eller så længe lager haves. Kampagner hvor der ikke er oplyst en udløbsdato, gælder maks. 4 uger fra offentliggørelsestidspunktet.

Vi har løbende rabatkoder på kategorier mm. Disse offentliggøres typisk i vores nyhedsbrev. Rabatkoder kan ikke kombineres, og der kan således kun anvendes 1 rabatkode pr. ordre.

Der tages forbehold for udsolgte produkter, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på printscharming@kundeservice.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27/02/2024

Min kurv luk